неділя, 1 березня 2015 р.

Навчальний кабінет та його основні завдання



Ефективність навчання залежить від багатьох компонентів, у тому числі від зовнішніх умов: майстерності вчителя, методів навчання, забез­печеності уроку технічними засобами навчання, змісту програм, навчаль­ного обладнання, засобів управління навчальним процесом, навчальних меблів тощо.
Головне завдання кожного вчителя на сучасному етапі — пробудити інтерес до навчання та навчити самостійно здобувати знання, творчо їх використовувати.
Навчання предмета буде успішним, якщо в учителя є можливість по­яснювати новий (або закріплювати старий) матеріал, використовуючи наочність, сучасні педагогічні засоби навчання. Оптимальне комплексне використання всіх видів навчального обладнання, що зосереджене в кабі­неті, допомагає вчителю досягнути високого рівня засвоєння навчальних досягнень учнів.
У сучасній науково-педагогічній літературі дається таке визначення навчального кабінету: це єдина, органічно пов'язана система навчального обладнання, змонтована в окремому приміщенні, оформлена відповідно до вимог наукової організації праці вчителя та учня, що забезпечує висо­кий рівень викладання предмета.
Виходячи з цього, визначено основні завдання навчального кабінету:
   надання науково-методичної допомоги вчителям в удосконаленні нав­чально-виховної роботи;
   забезпечення можливості використання вчителем сучасних педаго­гічних засобів навчання;
   узагальнення і розповсюдження досвіду кращих учителів;
   організація позакласної роботи з учнями.
Наявність добре обладнаного навчального кабінету сприяє забезпе­ченню високого рівня викладання навчальної дисципліни, підвищенню ефективності праці вчителя та учня, підвищенню рівня навчальних досяг­нень учнів, прищепленню інтересів учнів до навчального предмета.
Правильна організація роботи кабінету сприяє комплексному викори­станню видів навчального обладнання. А використання сучасних елек­тронних педагогічних засобів навчання розкриває великі можливості, суть яких у наступному:
1. Можливість організації праці вчителів і учнів на науковій основі (здій­снення наукової організації праці).
2. Якісне, раціональне використання сучасних електронних педагогічних засобів навчання спільно з традиційною наочністю.
3. Активізація пізнавальної діяльності учнів (у засвоєнні навчального матеріалу бере участь багато аналізаторів — слухових, зорових тощо). Це впливає позитивно не тільки на розум учнів, але і на їх емоції.
4. Створення широких можливостей для самостійної роботи учнів.
5. Підвищення інтересу учнів до матеріалу, що сприяє якісному засво­єнню основних знань, учить застосовувати їх на практиці, формує вміння робити аргументовані висновки, а отже, розвиває наукове мис­лення.
6. Забезпечення міжпредметних зв'язків.
Для своєчасного оцінювання роботи кабінету та якісного функціону­вання кабінету проводиться його паспортизація.
Мета паспортизації навчального кабінету: проаналізувати стан кабі­нету, його готовність забезпечити вимоги стандартів освіти, визначити основні напрями роботи, привести навчальний кабінет у відповідність до вимог навчально-методичного забезпечення навчально-виховного процесу.

1 коментар: