Ефективність навчання залежить від багатьох компонентів, у тому числі від
зовнішніх умов: майстерності вчителя, методів навчання, забезпеченості уроку
технічними засобами навчання, змісту програм, навчального обладнання, засобів
управління навчальним процесом, навчальних меблів тощо.
Головне завдання кожного вчителя на сучасному етапі — пробудити інтерес до
навчання та навчити самостійно здобувати знання, творчо їх використовувати.
Навчання предмета буде успішним, якщо в учителя є можливість пояснювати
новий (або закріплювати старий) матеріал, використовуючи наочність, сучасні
педагогічні засоби навчання. Оптимальне комплексне використання всіх видів
навчального обладнання, що зосереджене в кабінеті, допомагає вчителю досягнути
високого рівня засвоєння навчальних досягнень учнів.
У сучасній науково-педагогічній літературі дається таке визначення
навчального кабінету: це єдина, органічно пов'язана система навчального
обладнання, змонтована в окремому приміщенні, оформлена відповідно до вимог
наукової організації праці вчителя та учня, що забезпечує високий рівень
викладання предмета.
Виходячи з
цього, визначено основні завдання навчального кабінету:
•
надання науково-методичної допомоги вчителям в удосконаленні навчально-виховної
роботи;
•
забезпечення можливості використання вчителем сучасних педагогічних
засобів навчання;
•
узагальнення і розповсюдження досвіду кращих учителів;
•
організація позакласної роботи з учнями.
Наявність добре обладнаного навчального кабінету сприяє забезпеченню
високого рівня викладання навчальної дисципліни, підвищенню ефективності праці
вчителя та учня, підвищенню рівня навчальних досягнень учнів, прищепленню
інтересів учнів до навчального предмета.
Правильна організація роботи кабінету сприяє комплексному використанню
видів навчального обладнання. А використання сучасних електронних педагогічних
засобів навчання розкриває великі можливості, суть яких у наступному:
1. Можливість
організації праці вчителів і учнів на науковій основі (здійснення наукової
організації праці).
2. Якісне,
раціональне використання сучасних електронних педагогічних засобів навчання
спільно з традиційною наочністю.
3. Активізація
пізнавальної діяльності учнів (у засвоєнні навчального матеріалу бере участь
багато аналізаторів — слухових, зорових тощо). Це впливає позитивно не тільки
на розум учнів, але і на їх емоції.
4. Створення
широких можливостей для самостійної роботи учнів.
5. Підвищення
інтересу учнів до матеріалу, що сприяє якісному засвоєнню основних знань, учить
застосовувати їх на практиці, формує вміння робити аргументовані висновки, а
отже, розвиває наукове мислення.
6. Забезпечення
міжпредметних зв'язків.
Для своєчасного оцінювання роботи кабінету та якісного функціонування
кабінету проводиться його паспортизація.
Мета паспортизації навчального кабінету: проаналізувати стан кабінету,
його готовність забезпечити вимоги стандартів освіти, визначити основні напрями
роботи, привести навчальний кабінет у відповідність до вимог
навчально-методичного забезпечення навчально-виховного процесу.
Дякую за інформацію. Саме це я шукала до виступу на семінарі.
ВідповістиВидалити